[News] Article: There should be more “Jang Dong Gun”

[Translation] Article: There should be more "Jang Dong Gun"

This is a translation from an article of an interview with Ann Sung Ki entitled There is pressure to be called "National Actor", Ann Sung Ki "there should be more Jang Dong Gun"

original source: 21CN Entertainment
http://et.21cn.com/movie/xinwen/rihan/2008/03/11/4454752.shtml

only related parts are translated..

When discussed about the development of an actor in the country, veteran actor Ann Sung Ki said, Korean movie actor should learn how to challenge themselves by playing different type of roles, and at the same time participate in the production of the movie. "Aside from commercialized movies, movies that are controversial, artistic
and creative (which are not commercialized) should also be emphasized. An actor should not only pay attention to
box office but should focus more on the artistic value of the movie. Like before, Jang Dong Gun turned down a lot of commercialize movie and chose to participate in "The Coast Guard" instead, Jang Dong Gun as a pioneer had set an example/role model for other actors in the country, we should have more actor like Jang Dong Gun.

Personal Note from Peipei about DG’s history (The following information is from me and does not represent the website) : After the huge success of Chingu in 2001 and a reasonable success of 2009 Lost Memories in 2002, many were surprised and shocked that DG had chosen "the Coast Guard" which was directed by a very controversial-independent-low budget director Kim Ki Duk (at that time the movie that had lead Kim Ki Duk to be a world renowned director "Spring, Summer, Autumn,Winter..and Spring" was not shot yet and he had not received any Best Director Awards at Berlin and Venice Film Festival yet) as his next project. Before the movie was released many have doubts and even questioned Jang Dong Gun’s choice. But when the movie was released, famous movie magazine Film 2.0 chose/named DG as the "Public Figure of the year 2002" and quote him as a very talented actor and one of the minority among actors that know how to make use of opportunities and pave the path to become a successful actor.

English From :
http://justjdg.blogspot.com/2008/03/translation-article-there-is-pressure.html

แปลเป็นไทยโดยคุณจิ๊ก(วัชชา ธนบุญยศักดิ์) จาก jangdonggun-club & aaeclub

[บทความแปล] หัวข้อ : ควรจะเอาเยี่ยงอย่างชางดงกอน

นี่เป็นบทความที่แปลจากบทสัมภาษณ์ของอานซึงกิ ในหัวข้อ ‘ความกดดันจากการเป็นดาราระดับนาๆชาติ’ และอานซึงกิ ‘ควรจะเอาเยี่ยงอย่างชางดงกอน’

original source: 21CN Entertainment
http://et.21cn.com/movie/xinwen/rihan/2008/03/11/4454752.shtml

แปลเฉพาะเนื้อหาบางส่วนเท่านั้น….

หัวข้อในการสนทนาจับประเด็นอยู่ที่ การพัฒนาศักยภาพของนักแสดงในประเทศ ซึ่งนักแสดงผู้คร่ำหวอดอยู่ในวงการมานานอย่างอานซึงกิ (Ann Sung Ki) ได้กล่าวว่า ดาราเกาหลีควรที่จะท้าทายความสามารถของตนเอง ด้วยการลองรับเล่นบทบาทที่แปลกไปจากเดิม ในหลากหลายลักษณะบ้าง และในขณะเดียวกัน ก็ควรที่จะขวนขวายศึกษาระบบงานในการสร้างภาพยนตร์ เข้าไว้ “เพราะหากภาพยนตร์เรื่องนั้นมุ่งหวังอยู่ที่รายได้ ซึ่งสิ่งที่จะตามมา ก็คือความขัดแย้ง ไม่ว่าจะเป็นทางด้านศิลปะ หรือจะเป็นไปในทางสร้างสรรค์ (ซึ่งไม่เกี่ยวกับรายได้) ภาพยนตร์เรื่องนั้นๆก็จะโดดเด่นขึ้นเป็นอย่างมาก นักแสดงไม่ควรใส่ใจแต่กับการจัดลำดับความนิยม แต่ควรสนใจในคุณค่าของภาพยนตร์เรื่องนั้นๆมากกว่า ซึ่งก็เหมือนทุกๆครั้ง ที่ชางดงกอนมักเลือกที่จะปฎิเสธภาพยนตร์ทำเงิน แต่กลับไปยอมรับเล่นภาพยนตร์ ที่มีบทโดดเด่นอย่างเรื่อง ‘The Coast Guard’ แทน ชางดงกอนนับว่าเป็นดารารุ่นบุกเบิก ที่ควรจะเอาเป็นแบบอย่างให้กับนักแสดงรุ่นใหม่ๆในประเทศ เราน่าจะมีนักแสดงที่ยึดเอาชางดงกอนเป็นแบบอย่างบ้าง

จากบันทึกส่วนตัวของเพ่ยเพ่ย ที่ระบุถึงประวัติของชางดงกอน (แต่ข้อความต่อจากนี้ไป มาจากชั้น และมิได้นำเสนอในเว็บไซท์แต่อย่างใด) : นับเนื่องจากความสำเร็จของภาพยนตร์เรื่อง Chingu ในปี 2001 ตามมาด้วยความสำเร็จอันน่าชื่นชมอีกครั้งในปี 2002 จากภาพยนตร์เรื่อง 2009 Lost Memories ซึ่งก็น่าแปลกที่ชางดงกอนกลับเลือกรับบทในภาพยนตร์เรื่อง the Coast Guard เป็นเรื่องถัดมา ซึ่งกำกับโดย คิมคิดุ๊ก(Kim Ki Duk) ซึ่งมีชื่อเสียงในด้านที่มีความเป็นตัวของตัวเองสูง และใช้งบในการถ่ายทำต่ำ (ซึ่งช่วงนั้นภาพยนตร์ที่ได้ส่งชื่อเสียงของเขา ให้ดังกระฉ่อนโลกอย่าง Spring, Summer, Autumn, Winter…and Spring ก็ยังไม่ได้ถ่ายทำ ดังนั้นเขาจึงยังไม่มีรางวัลผู้กำกับยอดเยี่ยมจากเบอร์ลิน และเวนิซฟิมส์เฟสติวัล มาการันตีความสามารถแต่อย่างใด) และเมื่อภาพยนตร์เรื่งนี้ ‘ลงโรง’ ทุกๆคนต่างก็มีคำถาม และคาดเดาไปต่างๆนาๆว่าเหตุใด ชางดงกอนจึงตัดสินใจเลือกรับบทในภาพยนตร์ ‘ทุนต่ำ’ เรื่องนี้ แต่กาลกลับเป็นว่า เขาได้รับการเสนอชื่อให้เป็น Public Figure of the year 2002 (บุคคลสาธารณะดีเด่นแห่งปี 2002 ) และนักแสดงยอดเยี่ยม จากการโหวตของนิตยสารบันเทิง Film 2.0 ซึ่งนับเป็นตัวอย่างอันดี ให้กับบรรดานักแสดงรุ่นหลังๆ ได้ดำเนินรอยตาม เพื่อพาตัวเองไต่ระดับในความเป็นนักแสดง ‘มืออาชีพ’ ที่ประสพความสำเร็จในที่สุด…

ข้อความนี้ถูกเขียนใน News คั่นหน้า ลิงก์ถาวร

ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s